Kanał Społeczność
TF
Tomáš Fischer
@fischer24_7 · Jan 23

Posledních několik let pravidelně slýchám, že jsou kryptoměny, a hlavně Bitcoin budoucností, která způsobí revoluci celého finančního průmyslu. Skupina medvědů, předpokládající masivní pád tohoto údajného aktiva bohužel každým dnem slábne, přesto máme na naší straně katalyzátory, které dokazují, že by se měl Bitcoin a další kryptoměny z momentálních hodnot propadnout výrazně níže.


Inspiraci poskytl tento příspěvek od @teslaman: Investoři pozor: Krach Bitcoinu prorazí nejen hranici 30, 20, ale i 10 000 dolarů, pokud nastane tento scénář

Následující řádky budou pro mnoho z vás zastánců kryptoměn bolestivé, ale jedná se o můj osobní názor, který jsem si v posledních letech (co kryptoměny sleduji) vytvořil.

Dlouho jsem sem na Bulios vydání tohoto příspěvku odkládal, ale upřímně buď teď nebo už asi nikdy. Pokud se mě někdo z vás v komentářích pokusí přesvědčit o opaku toho co se níže dočtete, tak budu jenom rád 😁.

I ty nejpodivnější nápady mají někdy na počátku jádro pravdy. Skupina zastánců Bitcoinu $BTC/USD má jako jeden ze svých výchozích bodů předpoklad, že vládní fiat peníze nemají žádný základ, a nakonec dosáhnou nulové hodnoty.

Pak se ale jejich argumentace absolutně vymkne z reality. Tvrdí, že lze nahradit jednu měnu, která má nulový základ - jinou "měnou", která má také nulový základ 😅. Kryptoměny reálně neexistují, nejsou ničím podloženy a jsou podle mě doslova ničím jiným než masivní bublinou.

Jedinou silnou stránkou kryptoměn je to, že je údajně jejich množství omezené. To se však naprosto míjí s tím, co dělá něco hodnotným 🤔. Existují nejrůznější věci, jejichž množství je omezené a které nemají žádnou hodnotu.

Aby něco mělo nějakou hodnotu, musí to skutečně něco stát. Minimálně to znamená, že to musí skutečně existovat. Proto má v podstatě všechno pod sluncem potenciál být hodnotnější než kryptoměny 😂.

Pro běžného člověka je s kryptoměnami spojen i další problém: Jaký problém reálného světa se kryptoměny snaží přesně vyřešit? Běhá snad běžný člověk po světě a říká si: "Páni, dneska bych si vážně přál používat kryptoměny"? Řekl bych, že ani náhodou.


Když jdu do kavárny, podám stokorunovou bankovku a dostanu dvacku zpátky. Když jdu do obchodu s potravinami, předám pětistovku a dostanu zpět dvě stovky. Když si kupuji letenku nebo jiné zboží zasílané poštou, platím kreditní kartou.

Naše současné platební systémy fungují dobře. Nikdo mi nebyl v posledních letech schopen vysvětlit, jak by kryptoměny tuto běžnou spotřebitelskou situaci nějak vylepšily.

Žádnému normálnímu člověku kryptoměny v životě "nechybí". Je to čistý technologický blábol. YouTube je plný kanálů a zastánců kryptoměn. Při hledání někoho, kdo by se pokusil argumentovat, proč je to cenné, jsem narazil na tohoto údajně důvěryhodného zastánce kryptoměn 😂.

https://www.youtube.com/watch?v=WZkvqYs56jU

Je to "Colin talks crypto" - údajně jeden z odborníků na krypto/bitcoin 🤔. Musí přece vědět, o čem mluví, ne? Toho člověka samozřejmě neznám, ale jeho kanál na YouTube má 23 000 odběratelů a z jeho archivu videí na YouTube se zdá, že je jedním z nejaktivnějších odborníků na Bitcoin/krypto.

V žádném okamžiku video nevysvětluje jedinou výhodu kryptoměn nebo přímo Bitcoinu 😂. Až zítra ráno vejdu do kavárny, budu podávat stále stejnou stokorunu, dostanu dvacku zpátky a přítomnost nějaké kryptoměny mi ani trochu nechybí.

Ale nakonec si myslím, že výsledek bude stejný: všechny kryptoměny, jak Bitcoin tak i jiné, se vrátí k nule. Jsou doslova ničím a pro žádného člověka v jeho životě neplní ani žádnou užitečnou funkci. Ve srovnání s kryptoměnami vypadá tulipánová mánie z roku 1637 téměř racionálně 😂.


Jak říkám, jedná se o můj osobní názor. Reálně ale opravdu nevidím žádné využití kryptoměn, které by bylo v dnešní společnosti potřeba. Bitcoin $BTC/USD jsem koukal, že se nachází na 35 tisících dolarech za kus momentálně. Nebudte naivní jako ostatní, stejně jednou výrazně spadne!

Mají Bitcoin a kryptoměny reálně nějakou budoucnost?

MN

Lol, no škoda slov. Autor řekne, že chce v komentářích argumenty, které jeho názor vyvráti, ale sám s žádnými argumenty nepřišel. "Žádnému normálnímu člověku kryptomeny nechybí", to je jako argument? Nechápu, proč jsem do teď měl bulios olajkovano a bral jsem to jako nějaký relevantní zdroj informací. Každopádně je s tím konec. A autor článku sleduje trh několik let, ale z díry vyskočil až teď. ((:

MC

Mirku zbytečně to hrotíte :)) Bulios je socil network a holt někdo má názor takový a někdo makový.

JK

K čemu je Bitcoin dobrej? Nedá se rozvíjet, zlepšit  jako Etherum, má drahou těžbu, dá se použít akorát k platbě, které jsou drahé, takže s ním stejně nikdo platit nebude. Tak k čemu je? Vidím v tom zlaté pozlátko 1.Kryptoměny, na které chtějí všichni zbohatnout, protože si myslí, že je to jistota. Ale ve finále všichni investují do nepoužitelné věci, která stabilně dlouhodobě roste s tím, kolik lidí věří v 1.kryptoměnu jako boha.

TT

Bitcoin se nedá zlepšit a platby jsou drahé? Zjistěte si něco o Lightning Network. Neznám jinou technologii kterou může využít úplně každej a která by uměla poslat jakkoli velkou hodnotu přes celou zeměkouli za 0,0nic$.

PB

Článek dobrej, ale ta diskuze ještě lepší.

Jak čtu níže, tak krypto nadšenci sice kryptoměny mají, ale neplatí s nimi a mají je na zisk. Ok proč ne, já do nich taky investoval.

Ale popravdě, kdyby náhodou zanikly ze dne na den, nikdo by to ani nepoznal (kromě investorů).

TF

Ano, diskuze mě také velmi pobavila 😄

TN

Tak v prvé řadě, ty žvásty o tom, že BTC neexistuje, jsou už opravdu směšné. BTC samozřejmě existuje a to v podobě kódu. Tedy existuje úplně stejně, jako peníze na účtu (které, mimochodem, nejsou vaše, ale z právního hlediska jsou jen záznam toho, kolik vám banka dluží - pohledávkou). Narozdíl od nich, vám tedy BTC opravdu patří a navíc vám nehrozí, že se vaše peněženka dostane do insolvence nebo třeba že vám bude na základě exekučního příkazu nebo opatření soudu zmrazená. Co se týče "fundamentu" BTC, ten spočívá v možnosti (byť ne 100%) anonymizace transakcí, možnosti provádět rychlé a oproti bankám levné transakce po celém světě, jakož i možnost obecně platit něčím, co nepodléhá inflaci a není závislé na státní moci. BTC se nedá padělat, nedá se dotisknout, nedá se smazat. Dokud budou tyhle věci platit, věřím, že BTC bude mít hodnotu a ta bude růst.

TF

Asi jste tu analogii nepochopil co? 🤔 Vím, že Bitcoin existuje 😄

TP

Skvělý článek i proto ze otevřel diskuzi. A ještě lepší odpovědi! Kazdy je tady za sebe, ja byt skeptik, vidim, ze kryptomeny se stávají součástí portfolia a přijde čas, kdy do toho slapnotu. A proto tady jsme, abychom se něco naučili. Díky všem

TF

Nic lepšího jsem si ani nemohl přát 😄, díky 🙏

M

Autor článku musí mať odvahu. Tu sa moc kritika kryptomien nenosí. Vidíte to aj v komentároch, kde to stále viac smeruje k osobným útokom ako k racionálnej debate. Vždy to tak býva, čím viac bude BTC padať, tým viac budú podporovatelia krypta agresívnejší. Tiež som o BTC zisťoval veľa informácií, lebo mi nešlo do hlavy ako niekto dokáže tak slepo obhajovať niečo, čo nie je ničím kryté, negeneruje žiadne peniaze, nekorelujú so žadnymi ekonomickými dátami. Pokojne to môže ísť aj na 100k, ale predstavte si, že sa jedného dňa zobudíte a kryptomeny by zmizli. Zistilo by sa, že svet ich nepotrebuje, pôsobia negatívne na životné prostredie a nemajú žiadnu hodnotu.

TT

To že se vám někdo snaží vysvětlit něco, co jste evidentně vůbec nepochopil, znamená že je agresivní?

OM

Řekl bych že nulovou hodnotu btc nemá. Oblíbené přirovnání ke zlatu, aby člověk získal zlato a udělal z něj hezkou náušnici, prstýnek nebo co vás napadne, tak se musí nejprve vytěžit. Těžení stojí úsilí  chemikálie, energii a místo kde se zlato nachází. Bitcoin by bez těžení také nevznikl. Oproti tomu fiat, který je jen číslem takovouhle vlastnost nemá. Když banka půjčí 100 korun vs 10000000 korun, poměr vynaložené energie je stejný, možná trochu rozdílný. Myšlenka tudíž je, že k tomu aby vznikla unce zlata nebo jeden bitcoin je potřeba značného množství "práce a úsilí"(tomu se říká hodnota). Já toto u fiatu bohužel nevidím. Další protiargument, když tu historii máte rád tak okupace Německem a následně Ruskem. Představte si situaci že jste milionář a chcete utéct před okupací která buď hrozí nebo již probíhá, jak utečte s vaším majetkem? Buď ho nepoberete nebo vám to někdo na hranici zakáže se slovy můžete jít ale cennosti tu musíte nechat. Když vlastníte btc stane se vám to? Ukradne vám někdo vaše peníze? Stane pokud vydáte údaje od vaší hardwarové peněženky(samozřejmě pod vlivem nátlaku,mučení či zabíjení rodinných příslušníků,ale myslím si že po vydání údajů by to s Vámi dopadlo stejně špatně jako odstrašující případ) Jinak ne. Jste pánem svých financí a nikdo na ně nemůže, bohužel hodněkrát ani majitel, jelikož zapomene údaje ale to hold je cena mít něco 100% pod kontrolou. A poslední o čem bych se chtěl zmínit. Jste Mexičan bohužel tentokrát nemáte milióny. Jste rád že vyžijete, rodina sotva vyžije a tak jdete do USA pracovat s tím že většinu platu budete posílat domů. Pokud by jste to udělal normální cestou společnosti Vám srazí 30-60% z toho co posíláte. Když to pošlete přes btc bude vám sraženo kolik půl, čtvrt procenta? Zkuste si prosím o btc něco nastudovat, nemusíte o všech kryptoměnách to snad ani nejde, ale nějaké základy by to chtělo. Váš článek mi přišel jak kdyby jste se chtěl semnou bavit o btc a já s Vámi o autech(vím že to má motor volant kola ale tím to končí) přeji hezké vzdělávání se 🙂💪💪

M

Já by som Vám rád vyvrátil kopu absurdít, ktoré ste napísali, len neviem ako to tu táto komunita zvládne :) Nevadí, skúsim to. Keď už chcete porovnávať zlato s BTC. Zlato má výborné vlastnosti a využitie od biotechnológie, elektroniky, technológie až po umenie a o jeho histórií nejdem ani písať. BTC nemá nič z toho, je to len akýsi digitálny kód, ktorý nikto nepotrebuje. Áno fiat je len číslo, ale to číslo je stabilné, podporené ekonomikou štátu a uznávané všade vo svete (napr. dolár). BTC nie je ničím krytý, negeneruje žiadne peniaze, nekoreluje so žiadnymi ekonomickými dátami. Ak má byť výhoda, že ťažba BTC je drahšia a ešte k tomu má negatívny dopad na životné prostredie, tak sa nebavíme o výhode. O blbostiach typu okupácie, zabíjaní alebo mučení sa nejdem ani baviť, to sú už aké absurdity? To akože vy budete bývať v Bitcoine? Alebo nebudete mať žiadny iný majetok? Peniaze nemusíte mať doma vo vankúši. Mám rád vecnú diskusiu, ale vždy to podporovatelia kryptomien proste obrátia na absurdné príklady, ktoré sú úplne iracionálne, len aby si obhájili svoju vieru v niečo do čoho dali svoje peniaze. Nechcú sa pozrieť na to aj z druhej strany a nedokážu si sami odpovedať na otázku akú ma teda vlastne hodnotu bitcoin. Je to dolár, 100 dolárov alebo 100k? Ja podporovateľov kryptomien vlastne obdivujem, tiež by som chcel mať také sebavedomie a tak slepú vieru vo všetkom do čoho investujem, že to pôjde už len hore. Klobúk dole a veľa šťastia.

M

Prober se a radši rychle nákup 😄 slevy netrvaji věčně . V létě až pojede zase vše nahoru tak tady budou analýzy jak bude BTC za 200K😄

a platit BTC , vetsina je holderů tak drží BTC kvůli hodnotě , ne kvůli placeni . A rozdíl je jdeš do kavárny das stovku a 20kc ti vrátí . kavarnu si odpustis , das kilo do BTC a za tok máš o 50,- navíc 😄

R
RRPP @r72 Jan 24

Naprostý souhlas s článkem. Kryptomeny jsou nafouknute nic. Normálním lidem nechybí. Jen kryptonadsenci přesvědčují sami sebe, jak je to super. Kdybych za nic dal hromadu peněz, tak bych taky rád četl, jak je moje investice super.

TF

Přesně tak, díky 🙏

RP

Autor má velice omezené pochopení, není to narážka na inteligenci nebo něco podobného. Z článku je jasně patrné, ze si nedal tu práci a nestudoval. Nemyslím tím teď bitcoin, kryptoměny, ale monetární system, ekonomiku a toho co je funkcí peněz. Stačí když si autor přečte 3 knihy a to: Bitcoin standard, When money dies A The downfall of money. Po přečtení knížek ať vydá odpověď na svůj vlastní článek. Takto by vypadala cesta někoho, kdo nehledá názory, ale daty podloženou historii, která se opakuje stále dokola. Vsadím se, že si autor článku tuhle cestu nevybere, protože vyžaduje hodně práce (minimálně přečíst aspoň ty tři knížky) a odvahu postavit se sám sobě. Takže raději zvolí názor na základě, sleduji kolem sebe, že mi v kavárně vrátí dvacku do stovky 🤦‍♂️. Co Venezuela? Co Turecko? Co Výmarská marka. Přeji autorovi hodne trpělivosti při studiu, do kterého se zřejmě nepustí.

VD

Venezuela a Turecko? To je dílo nezodpovědné vlády... Kyptovaluta nikdy nebude nezávislá aby to zachránila. I kdyby byla úspěšná, tak dříve nebo později bude regulována a to znehodnotí její podstatu.

MH

Autorka zprávy, Katalin Tischhauser, vedoucí oddělení diskrečních řešení a výzkumu společnosti Sygnum , říká: „Nyní vidíme, jak se rozsah decentralizace poháněné blockchainem zrychluje mimo finanční aplikace do širšího spektra sektorů a případů použití, které mají potenciál dotknout se téměř všech aspektů život. To promění mnoho průmyslových odvětví a značně rozšíří vesmír kryptoaktiv.“

„Rok 2021 byl rokem, kdy se konsenzus posunul k přijetí toho, že kryptoaktiva tu zůstanou. Při pohledu do budoucna je náš střednědobý výhled pro trh silně optimistický, protože všechny klíčové makro faktory ukazují pozitivním směrem – což je u jakékoli třídy aktiv vzácný stav. V roce 2022 očekáváme další silný rok pokračujících inovací a růstu, “ dodává Fabian Dori, zástupce generálního ředitele skupiny Sygnum a vedoucí správy aktiv.

TF

- Nick Weaver: “Cryptocurrencies don’t actually work as currency”; “they are deliberately incompatible with the rest of the financial system”; “Most merchants who accept cryptocurrency aren’t actually accepting cryptocurrency, they’re using a service that turns it into dollars”; “they are provably inferior to alternative payment mechanisms.” Quoted in Mark Yarm, “The Best Thing to Do With Crypto? ‘Burn It With Fire,’ Says This Super Skeptic” (Breaker Mag, 2019)

- Jay Adkisson, “The Cryptocurrency Paradox and Why Crypto Is Failing” (Forbes, Nov 28, 2018)

- “Why Bitcoin Is Not a Viable Currency Option” (Knowledge @ Wharton, 2018)

- David Golumbia, “Cryptocurrencies Aren’t Currencies. They Aren’t Stocks, Either” (Motherboard, Aug 22, 2017)

- David Golumbia, The Politics of Bitcoin: Software as Right-Wing Extremism (University of Minnesota, 2016), chapter 5

- Tim Swanson, The Anatomy of a Money-Like Informational Commodity: A Study of Bitcoin (Amazon Digital Services, 2014), introduction & chapter 1

- Paul Davidson, “Is Bitcoin ‘Money’? The Post-Keynesian View” (Real-World Economics Review, 2013)

FL

Autor článku na mňa pôsobí ako by žil v období keď sa platilo fazuľkami...

Koľko ľudí nemá kreditnú kartu, lebo jej nedôveruje?

Áno, Bitcoin vznikol ako vízia nadšencov, ktorý sa chceli odlíšiť a žiaľ momentálne je nástrojom špekulantov na burze, ale čím viac ľudí bude využívať Bitcoin ako platidlo, tým bude rásť jeho hodnota a stabilita...

Rovnako ako on zápätí za kávu cash, môžem aj ja, alebo napr. Bitcoin-om ako ďalšou alternatívou...

TF

Zas tak starý upřímně nejsem 😅. Navíc Bitcoin ani jako platidlo nelze ve velkém měřítku použít 😉, pokud jsem pochopil správně...

TT

„Když jdu do kavárny, podám stokorunovou bankovku a dostanu dvacku zpátky. Když jdu do obchodu s potravinami, předám pětistovku a dostanu zpět dvě stovky.„

Jen tak na okraj, až půjdeš do kavárny, tak dáš stovku, ale zpátky už nedostaneš nic a to samé v obchodě s potravinami...

MH

Přesně tak.

JV

Absolutně nechápu, proč se tu furt někdo snaží vydávat nějaké články, když tomu očividně vůbec nerozumí.

JO

Však autor jasně na začátku říká, že bude rád když mu to někdo vyvrátí… absolutně nechápu proč se tu furt někdo snaží být duševní gigant.

I

Občas sám nevím, co si o tom myslet 😅

TF

Opravdu nevidím u kryptoměn žádnou budoucnost...

R

Jednou jsem na podobný článek reagoval a vysvětlil proč si myslím, že názor autora je mylný. Ale tehdejší článek se snažil aspoň o nějaké argumenty. Třeba vám pomuze tento článek k hledání podstaty bitcoinu. No určitě to není placení v kavárně, v tom máte pravdu. https://roman2.substack.com/p/30-reakce-10-dvod-pro-je-bitcoin

TF

Dobře, rád si ho pročtu, uvidíme 😄

MM

Reálně moc nechápu, jak vás můj post o názoru pana Navelliera inspiroval 😅 a s vaším názorem definitivně nesouhlasím, ale když už, tak vám dám tedy taky shoutout 😂 @fischer24_7

TF

Díky 😂

ES

Kámo doufám, že si děláš srandu 😐...Co to má být???

TF

Názor...😅

JS

Upřímně gratulace 😅. Takhle moc jsem se posledních několik měsíců nezasmál 😂. Asi vám na to normálně vydám vlastní samostatný příspěvek abych vám ukázal, jak moc se pletete...

JS

Rad bych si Vas prispevek precetl 🙂

DK

🧐🧐

J

Kdo říká, že je BTC primárně pro placení? Člověk co chce platit deflačním assetem je buď hlupák, nebo ho má tolik, že je mu to jedno. Kdyby se v článku psalo o Dogecoinu, tak neřeknu půl slova, ale tohle je totál mimo. Názor někoho, kdo o tom ví prd, zainvestováno má prd a šíří ho na webu o investicích. Gratuluju.